« Srpanj 2022 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Obilježavanje Svjetskog Dana zdravlja
Projekt Biosigurnost i biozaštita – povodom Svjetskog dana zdravlja 7. travnja
Kontinuiranom edukacijom učenika i učitelja te istraživačkim radovima brinemo o kvaliteti života nas samih i šire zajednice.
Tim povodom odigrajte kratki kviz Kako prekinuti epidemiološki lanac (Vogralikov lanac) koji je izrađen na Dodatnoj nastavi iz biologije prema kurikulumu projekta Biosigurnost i biozaštita u kojem uspješno sudjelujemo od ove školske godine.
Pobjedničkom radu Trebamo li se cijepiti protiv HPV-a? i trećeplasiranom Vlastiti dom kao izvor zaraze na Međužupanijskoj smotri Biosigurnost i biozaštita za središnju Hrvatsku prethodio je Državni stručni skup za učitelje Biosigurnosne kompetencije u svakodnevnom životu te on line Međužupanijski skup na kojem su mentorice dobile smjernice za rad.
Očekujemo poziv na Državnu smotru učeničkih radova Biosigurnost i biozaštita koja će se održati u svibnju u Osijeku.
Svima želimo puno uspjeha, a najviše zdravlja.
Mentorice: Jelena Samac i Marina Petrin Horvatić,prof.
:: opširnije ::Predavanje na satu Biologije o stanju populacije potočnog raka Austropotamobius torrentium u potoku Kustošaku
Predavanje na satu Biologije o stanju populacije potočnog raka Austropotamobius torrentium u potoku Kustošaku
Nakon terenske nastave u rujnu u projektu Potočni rak – Kustošak 2021., održano je i predavanje na nastavi Biologije.
Anita Tarandek iz Udruge BIUS upoznale je učenike 8.b razreda s prvim rezultatima procjene stanja populacije zaštićenoga raka Austropotamobius torrentium u potoku Kustošaku u Zagrebu te prikazala fotografije s terena.
Nakon zanimljive rasprave na temelju znanstvenih podataka zajednički je zaključak da je stanje populacije potočnog raka bolje od očekivanog – u tjedan dana ulovljeno je i vraćeno na stanište preko 200 zdravih jedinki, a posebno veseli veći broj mladih jedinki koje nisu mjerene, a ulovljene su na najvišoj postaji istraživanja – u području Parka prirode Medvednica, gdje nema utjecaja čovjeka.
Zanimljivost: strogo zaštićene vrste ne smiju se niti fotografirati bez dozvole Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja.
Mi smo smjeli fotografirati i objaviti fotke jer smo prijavljeni u istraživačko - edukativni projekt Potočni rak- Kustošak 2021.
Iščekujemo više podataka nakon analize DNA.
Svjetski dan zaštite životinja obilježavamo 4. listopada.
Potočni rak (Austropotamobius torrentium (Schrank, 1803)) je zavičajna vrsta slatkovodnih rakova rasprostranjena u središnjoj i jugoistočnoj Europi. Ova vrsta je osjetljiva na promjene u staništu stoga svaki antropogeni utjecaj dovodi populacije potočnog raka u opasnost. Potočni rak je ugrožena vrsta, zaštićena nacionalnim i međunarodnim zakonima. Posljednjih godina je uočen značajan pad brojnosti populacija potočnog raka uslijed uništavanja staništa, izgradnje kanala, smanjenja kvalitete vode, onečišćenja vode, klimatskih promjena te prisutnosti invazivnih stranih vrsta rakova i njihovih patogena.
Kako čuvamo zdravlje u našoj školi
Istražimo važnost vode - 5. razred
On line učenički projekt u 5.r
Tema: Istražimo važnost vode
Cilj: Primjena znanja na novim primjerima na kraju 5.razreda, učiti kako učiti
- uključiti se u obilježavanje Dana državnosti, 30. svibnja, Svjetskog dana zaštite okoliša, 7. lipnja i Svjetskog dana zaštite mora i oceana, 8.lipnja
„ Istaknuti individualnu, ali i zajedničku dužnost i odgovornost da se prema moru (ali i prirodi općenito) odnosimo odgovorno i održivo, kako bi i buduće generacije mogle na jednaki način u njima uživati; ne samo u vidu dobrobiti i resursa, već i u vidu same njihove ljepote.“
Pod opširnije pogledajte radni listić s uputoma za rad koje je učenik otvorio na početku on line sata Prirode u 5.r i odgovore koje je poslao na kraju sata u Teams/chat.
I odgovorno i održivo - odličan (5)!
„ Kome bi šumilo more moje sinje, da petaša nije……“
I PČELE PIJU VODU
Prirodna mineralna voda - povodom DANA ZAŠTITE PRIRODE u Republici Hrvatskoj, 22.5.
Odakle minerali u vodi, osvijestili su učenici petih razreda pomoću aplikacije na stranici https://www.jana-water.com/izvor/
(klikni na crveni znak i) i tako povezali ishode učenja tema Istražujemo važnost vode i Istražujemo važnost tla.
:: opširnije ::22.4. AKTIVNOST 5.a razreda povodom DANA PLANETA ZEMLJE
I Odgoj i obrazovanje - na satu Prirode - sve na inicijativu i uz veselje učenika....svima SRETAN DAN PLANETA ZEMLJE
Prema preporukama Crvenog križa - nakon upotrebe, zaštitne maske se zavežu u plastične vrećice kako bi se spriječilo širenje zaraze i odlažu u spremnik za miješani-komunalni otpad (ne za papir niti biootpad)....kao što je učenica 5.a nacrtala na slici.
Prema preporuci Veterinarskog fakulteta bilo bi dobro i škarama prerezati vezice na maski prije odlaganja u vrećice.
Da je dan i sat Prirode bio sretan za učenike 5.a uvjerite se čitajući sljedeći rad:
Biologija 7 on line, 2021.
I razvoj prirodoznanstvenih vještina i usvajanje bioloških koncepata, a sve od doma...prema uputama profesorice Marine Petrin Horvatić na digitalnoj platformi Teams i iz radnih listića iz kutije za pokuse ŠK: Zaštita i bolesti probavnog sustava.
Svaka pohvala učenicima na upornosti i suradnji tijekom on line nastave. I dalje pratimo videolekcije MZO na https://i-nastava.gov.hr/osnovna-skola-predmetna-nastava-5-8-razred-2020-2021/81.
IZLAZNE KARTICE nakon sata Dodatne nastave iz biologije
Nakon čitanja i rasprave o motivacijskom tekstu „Zagrebački liječnik objašnjava kakav utjecaj COVID-19 ima na kardiovaskularne bolesnike“(Jutarnji list,13.12.2020.), učenici 7.b odjela izradili su izlazne kartice.
Time smo podržali načela Deklaracije o ljudskim pravima – pravo na politiku unapređivanja osnovnog obrazovanja, povodom Međunarodnog dana ljudskih prava-10.prosinca.
… tu djeca postaju ljudi….
(ishodi učenja BIO OŠ B.7.2. i MT Održivi razvoj III.C.1.)
Pod opširnije pogledajte učeničke izlazne kartice.
Izvanučionička nastava iz Prirode na Europski dan promatranja ptica ( EuroBirdWatch 2020.)
Promjene u prirodi učenici šestih razreda započeli su istraživati ovoga rujna, u okolišu škole, na satu Prirode.Uz pomoć profesorice Marine Petrin Horvatić ostvaren je ishod učenja D.6.1.
Pri tome su koristili dalekozor i jednostavan ključ za određivanje skupina i vrsta ptica.
:: opširnije ::