Bavarski perec – simbol njemačke kulinarske tradicije, ali i zajedništva

Datum objave: 16. listopada 2024.
Objavio/la: Željka Šprljan Piskač

Svake nas godine Dan kruha i zahvalnosti za plodove zemlje podsjeća na važnost prirode i njezinih darova. No, uz obilje kruha i peciva, jedan se pekarski proizvod uvijek izdvaja svojom jednostavnošću i dubokom simbolikom – bavarski perec.

Perec ima posebno mjesto u njemačkoj pekarskoj tradiciji koja je jedna od najstarijih u Europi. Povijest pereca seže do srednjeg vijeka. Iako njegovo točno podrijetlo nije sasvim jasno, vjeruje se da je perec nastao u samostanima te da su ga izvorno pekli redovnici oblikujući ga kao simbol svoje vjere. Naime, perec ima oblik isprepletenih krakova koji su simbolizirali prste isprepletene tijekom molitve.

Perec se iz Njemačke proširio u druge dijelove Europe te svijeta. Njegova je popularnost osobito narasla u Sjedinjenim Američkim Državama zahvaljujući njemačkim imigrantima.

Bavarski perec tradicionalno se pravi od pšeničnog brašna, kvasca, svinjske masti, vode, soli i šećera. Tijesto se mijesi, ostavlja da se diže, a zatim oblikuje u karakterističan oblik. Nakon kratkog kuhanja u otopini sode bikarbone, pereci se peku u vrućoj pećnici dok ne postanu zlatno smeđi.

Prisutnost pereca u najrazličitijim prigodama, od svakodnevnih obroka do proslava, svjedoči o njegovoj važnosti u prehrani stanovnika njemačkog govornog područja. Upravo zbog toga nije neobično što se perec često koristi i kao znak pažnje ili simbol nagrade.

Tako su i naši učenici 6. razreda Tia Čuljak (6.a), Juraj Gajšak (6.a), Dorotea Marić (6.a), Lea Paradi (6.a) i Marko Rajkovača (6.b), koji su na priredbi povodom Dana kruha izveli recitaciju pjesme „Früchte der Gottesgnade“ („Plodovi Božje milosti“), na kraju dobili upravo jedan takav bavarski perec, kao simbol njihove izvrsne izvedbe. Herzlichen Glückwunsch! Ihr habt das wirklich wunderbar gemacht!

 

prof. Željka Šprljan Piskač

Pročitajte još

Školski projekt KULTURNA BAŠTINA EUROPE – ŠPANJOLSKA, ITALIJA I GRČKA

Školski projekt KULTURNA BAŠTINA EUROPE – ŠPANJOLSKA, ITALIJA I GRČKA

Na satovima likovne kulture učenici šestih razreda upoznali su djela slavnog španjolskog slikara Pabla Picassa (punim imenom Pablo Diego de Paula Juan Nepomuceno Maria de los Remedios Cipriano de la Santisima Trinidad Clito Ruiz y Picasso) i napravili svoje viđenje umjetničkog djela. Koristeći moć boje učenici su slikali krajolik vođeni kubističkim izrazom samoga slikara.

Pročitajte više
Protokol o kontroli ulaska i izlaska u školsku ustanovu

Protokol o kontroli ulaska i izlaska u školsku ustanovu

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih donijelo je 2. siječnja Protokol o kontroli ulaska i izlaska u školsku ustanovu s ciljem osiguravanja veće sigurnosti u školskim ustanovama, zaštite učenika i svih radnika u školskim ustanovama te prevencije mogućih situacija povećanog rizika.

Pročitajte više
Tribina “Čuju li me roditelji?”

Tribina “Čuju li me roditelji?”

Dragi roditelji, mentalne poteškoće pa i bolesti, sve su prisutnije među adolescentima. Ponekad je roditeljima teško prepoznati prve znakove tih poteškoća jer nemaju dovoljno informacija o njima, a ponekad i zato što ne žele priznati da bi se to moglo dogoditi njihovom djetetu. O važnosti ranog prepoznavanja mentalnih poteškoća kod djece, kao i otporima koje roditelji imaju prema toj temi govorit ćemo na tribini „Čuju li me roditelji?“.

Pročitajte više
Skip to content