Senzor kvalitete zraka i aplikacija Aero e – škole omogućuju nam praćenje i učinkovito upravljanje preporučenim vrijednostima ugljikovog dioksida (ispod 1000 ppm), vlažnosti zraka (40-60%) i temperature (C) u učionici biologije, kemije i prirode.
Tijekom praćenja promjena na senzoru i istraživanja zabilježenih mjerenja, grafova i preporuke u aplikaciji, zaključili smo da je najveći problem u učionici u ožujku 2025. povišena koncentracija ugljikovog dioksida (max1288 ppm), a potom smanjena vlažnost zraka (min 37% ).
Zanimljivo je da na preporuke o postupanju i vraćanju mjerenih parametara u preporučene granice utječe i kvaliteta vanjskog zraka (dobra, umjerena, loša) te su preporuke tijekom deset ponavljanja bile -prozračivanje: otvaranjem prozora (7/10); uključivanjem ovlaživača zraka (2/10); uključivanjem ventilacije (1/10).
Analitika za period 2024.- 2025. preporučuje otvaranje prozora i postavljanja biljaka kao učinkovitih načina smanjenja najvećeg problema – koncentracije ugljikovog dioksida.
U znanstvenim istraživanjima navedeno je da učenici postižu bolje rezultate u učionicama u kojima je bolja ventilacija i niža temperatura, kao i da je manje hroptanja bez obzira na astmu.
Pročitajte odgovore učenika petih, šestih, sedmih i osmih razreda na zadatak iz Prirode, Biologije i Kemije:
Istraži kako nam uređaji senzor za kvalitetu zraka i aplikacija Aero -e škole mogu olakšati svakodnevne životne navike i poboljšati kvalitetu života u školi:
„ Senzor za praćenje kvalitete zraka nam pomaže tako što kružići na njemu mijenjaju boju i pokazuju nam kakav je zrak u učionici dobar za zdravlje. Kada je oznaka crvena znači da je zagušljivo i trebamo otvoriti prozor, a kada je bijela znači da je dovoljno kisika i možemo bolje razmišljati.“
„ Pomaže nam kvalitetnije disati zbog kvalitete zraka. Pomaže nam u otpornosti na bolesti. Pluća su nam time zdravija i udišemo čišći zrak. Skraćuje nam vrijeme reakcije – točno znamo kada otvoriti i zatvoriti prozore, čim pocrveni i zasvira možemo reagirati.“
„….tako možemo vidjeti ako je u učionici previše ugljikovog dioksida koji nam može ometati funkciju mozga jer se ugljikov dioksid lijepi na krv i ometa proces staničnog disanja, a staničnim disanjem nam stanice rade i dobivaju energiju. Isto, kad je manja vlažnost zraka, virusi se lakše prenose zrakom.“
„…ako je zrak presuh tada se brže prenose virusi zrakom i šire kapljične infekcije, više se izostaje s nastave“
„…ako ima previše ugljikova dioksida u zraku kao posljedica toga može biti lošija obrada informacija, slabija usmjerenost na rješavanje zadataka, tjeskoba….“
„ ….ovo utječe pozitivno….tako po zimi možemo štedjeti grijanja i struju da pretjerano ne otvaramo prozore, a možemo poboljšati zdravlje u učionici.“
„…sadnja biljaka i otvaranje prozora očišćuju zrak.“
„..taj senzor je potreban svugdje kako bi znali koliko ugljikovog dioksida ima u prostoriji i kolika je temperatura i vlažnost zraka kada su nam suha usta….“
„…mislim da ovo utječe na kvalitetu života učenika u razredu jer se zna i brzo se može reagirati ako nešto treba promijeniti….“
„ Testira kvalitetu zraka da se vidi je li povoljno boraviti u trenutačnoj prostoriji.“
„…ja imam astmu, ovo je dobro za mene….“
„…na aplikaciji se vidi da se brže promijenila boja točkice u zelenu kada vani puše vjetar, a to znači da se provjetrio razred i da možemo zatvoriti prozor.“
„..potreban nam je za reguliranje temperature zraka jer višak nepotrebne topline uzrokuje štetu na našem tijelu i samom razumu.“
„…po njegovim statistikama možemo vidjeti da li nam u prostoru treba svježi zrak. Svježi zrak je jako dobar za nas jer u svježem zraku virusi i bakterije se prenose sporije i lakše možemo disati svježi zrak. Kada smo u školi u maloj učionici teže je disati pa ovaj uređaj može pomoći.“
„…na kraju mislim da je uređaj kao i sama aplikacija vrlo koristan i pomaže nam u sprječavanju bolesti i zaštiti.“
„…svi bi trebali imati takav uređaj…pomoću njega istražujemo, učimo, brinemo o zdravlju i mijenjamo navike, pomaže našim životima.“
Više o projektu Aero e- škole pročitajte na poveznici CARNET-ovim sustavom do kvalitetnijeg zraka u učionicama – Portal za škole
Projekt osmislile i na nastavi provele: Marina Petrin Horvatić, prof., Jelena Samac, prof., Božica Horvatić, studentica biologije i kemije