Upravljamo kvalitetom zraka u učionici BIO/KEM/PRI – Svjetski dan zdravlja 7. travnja

Datum objave: 6. travnja 2025.
Objavio/la: Bojana Trivanović

Senzor kvalitete zraka i aplikacija Aero e – škole omogućuju nam praćenje i učinkovito upravljanje preporučenim vrijednostima ugljikovog dioksida (ispod 1000 ppm), vlažnosti zraka (40-60%) i  temperature (C) u učionici biologije, kemije i prirode.

Tijekom  praćenja promjena na senzoru i istraživanja zabilježenih mjerenja, grafova i preporuke u aplikaciji, zaključili smo da je najveći problem u učionici u ožujku 2025. povišena koncentracija ugljikovog dioksida (max1288 ppm), a potom smanjena vlažnost zraka (min 37% ).

Zanimljivo je da na  preporuke o postupanju i vraćanju mjerenih parametara u preporučene granice utječe i kvaliteta vanjskog zraka (dobra, umjerena, loša) te su preporuke tijekom deset ponavljanja bile -prozračivanje: otvaranjem prozora (7/10); uključivanjem ovlaživača zraka (2/10); uključivanjem ventilacije (1/10).

Analitika za period 2024.- 2025. preporučuje otvaranje prozora i postavljanja biljaka kao učinkovitih načina smanjenja najvećeg problema – koncentracije ugljikovog dioksida.

U znanstvenim istraživanjima navedeno je da učenici postižu bolje rezultate u učionicama u kojima je bolja ventilacija i niža temperatura, kao i da je manje hroptanja bez obzira na astmu.

Pročitajte odgovore učenika petih, šestih, sedmih i osmih razreda na zadatak iz Prirode, Biologije i Kemije:

Istraži kako nam uređaji senzor za kvalitetu zraka i aplikacija Aero -e škole mogu olakšati svakodnevne životne navike i poboljšati kvalitetu života u školi:

„ Senzor za praćenje kvalitete zraka nam pomaže tako što kružići na njemu mijenjaju boju i pokazuju nam kakav je zrak u učionici dobar za zdravlje. Kada je oznaka crvena znači da je zagušljivo i trebamo otvoriti prozor, a kada je bijela znači da je dovoljno kisika i možemo bolje razmišljati.“

„ Pomaže nam kvalitetnije disati zbog kvalitete zraka. Pomaže nam u otpornosti na bolesti. Pluća su nam time zdravija i udišemo čišći zrak. Skraćuje nam vrijeme reakcije – točno znamo kada otvoriti i zatvoriti prozore, čim pocrveni i zasvira možemo reagirati.“

„….tako možemo vidjeti ako je u učionici previše ugljikovog dioksida koji nam može ometati funkciju mozga jer se ugljikov dioksid lijepi na krv i ometa proces staničnog disanja, a staničnim disanjem nam stanice rade i dobivaju energiju. Isto, kad je manja vlažnost zraka, virusi se lakše prenose zrakom.“

„…ako je zrak presuh tada se brže prenose virusi zrakom i šire kapljične infekcije, više se izostaje s nastave“

„…ako ima previše ugljikova dioksida u zraku kao posljedica toga može biti lošija obrada informacija, slabija usmjerenost na rješavanje zadataka, tjeskoba….“

„ ….ovo utječe pozitivno….tako po zimi možemo štedjeti grijanja i struju da pretjerano ne otvaramo prozore, a možemo poboljšati zdravlje u učionici.“

„…sadnja biljaka i otvaranje prozora očišćuju zrak.“

„..taj senzor je potreban svugdje kako bi znali koliko ugljikovog dioksida ima u prostoriji i kolika je temperatura i vlažnost zraka kada su nam suha usta….“

„…mislim da ovo utječe na kvalitetu života učenika u razredu jer se zna i brzo se može reagirati ako nešto treba promijeniti….“

„ Testira kvalitetu zraka da se vidi je li povoljno boraviti u trenutačnoj prostoriji.“

„…ja imam astmu, ovo je dobro za mene….“

„…na aplikaciji se vidi da se brže promijenila boja točkice u zelenu kada vani puše vjetar, a to znači da se provjetrio razred i da možemo zatvoriti prozor.“

„..potreban nam je za reguliranje temperature zraka jer višak nepotrebne topline uzrokuje štetu na našem tijelu i samom razumu.“

„…po njegovim statistikama možemo vidjeti da li nam u prostoru treba svježi zrak. Svježi zrak je jako dobar za nas jer u svježem zraku virusi i bakterije se prenose sporije i lakše možemo disati svježi zrak. Kada smo u školi u maloj učionici teže je disati pa ovaj uređaj može pomoći.“

„…na kraju mislim da je uređaj kao i sama aplikacija vrlo koristan i pomaže nam u sprječavanju bolesti i zaštiti.“

„…svi bi trebali imati takav uređaj…pomoću njega istražujemo, učimo, brinemo o zdravlju i mijenjamo navike, pomaže našim životima.“

Više o projektu Aero e- škole pročitajte na poveznici CARNET-ovim sustavom do kvalitetnijeg zraka u učionicama – Portal za škole

Projekt osmislile i na nastavi provele: Marina Petrin Horvatić, prof., Jelena Samac, prof., Božica Horvatić, studentica biologije i kemije

Pročitajte još

Od Ostije do učionice – Erasmus+ iskustvo

Od Ostije do učionice – Erasmus+ iskustvo

Učiteljica hrvatskoga jezika i dramska pedagoginja Gabrijela Vojvodić sudjelovala je na stručnom usavršavanju za učitelje unutar Erasmus+ Teachers Academy projekta ACIIS – Academy for Creative, Innovative and Inclusive Schools, koje se održalo od 24. do 29. ožujka 2025. u Rimu.

Pročitajte više
Skip to content