TN Smiljan – Karlovac

Datum objave: 7. listopada 2024.
Kategorija: IUN | Vijesti iz škole
Objavio/la: Bojana Trivanović

Tog jesenjeg dana u listopadu probudili smo se rano. Već smo u 7 sati krenuli prema Smiljanu, malom ličkom mjestašcu u kojem se rodio jedan od najvećih svjetskih izumitelja i znanstvenika, Nikola Tesla. Razgledali smo Teslinu rodnu kuću, pročitali mnogobrojne mudre izreke i poigrali se na igralištu inspiriranom njegovim izumima. Zamislite! Na našu veliku žalost, toga dana u Smiljanu nije bilo struje pa nismo mogli sudjelovati u pokusima, no mi se nismo dali smesti i odmah je pao dogovor s agencijom Obord da ćemo za utjehu posjetiti i novootvoreni Iskustveni centar Nikola Tesla u Karlovcu. Tamo smo i sami postali gospodari munja i saznali puno zanimljivih stvari o Teslinom životu i školovanju.

Ahoj! Plovidba rijekom Kupom na žitnoj lađi Zora u Brođanima bila je barem dvostruko zanimljivija zbog mornara unutrašnje plovidbe koji nam je ispričao da je Kupa mjestimično duboka samo metar, ali to riječnom brodu kao što je Zora nije problem jer ima ravno dno i gaz od samo 70 cm. Naučili smo da se stup mosta zove babica, da su lađari u prošlosti bili najbogatiji ljudi grada Karlovca, da se na obalama Kupe mogu vidjeti ptice poput vodomara, orla štekavca i sive čaplje i da je do izgradnje hidroelektrane Đerdap na Dunavu u Kupu iz Crnog mora nekad dolazila i golema jesetra, od koje se dobiva izrazito kvalitetan kavijar.

Slatkovodni akvarij Aquatika bio je pravi šećer na kraju. Tamo smo se upoznali s ribljim stanovnicima rijeke od izvora pa sve do ušća, a najviše su nas oduševile ribe rekorderi: najpametnija slatkovodna riba šaran, brkati kralj rijeka bez prirodnih neprijatelja som, beskrajno zubata štuka i golema jesetra koja izgledom podsjeća na morskog psa. Kornjače i zlatne i bijele šarane u vanjskom akvariju najradije bismo bili ponijeli kući. Učenici su povezali nastavne sadržaje sa zornom stvarnošću te tako nadogradili svoje znanje o vodenim sustavima i bioraznolikosti.

Put kući prikratili smo edukativnim kvizom. Učenici su odgovorili na 33 pitanja vezana uz sve što smo vidjeli i čuli tijekom dana. Najviše točnih odgovora dao je Vinko Fran B., čime je osvojio prvo mjesto. Istaknuli su se i Tena J. osvojenim drugim mjestom i Karlo K. i Marcel K. koji su podijelili treće mjesto.

Najavljivanu kišu nekako smo uspjeli izbjeći do samog povratka u Sesvetsku Sopnicu malo nakon 19 sati.

Napisale: razrednice 7. razreda Noemi Ajduković i Gabrijela Dominović

Pročitajte još

Školski projekt KULTURNA BAŠTINA EUROPE – ŠPANJOLSKA, ITALIJA I GRČKA

Školski projekt KULTURNA BAŠTINA EUROPE – ŠPANJOLSKA, ITALIJA I GRČKA

Na satovima likovne kulture učenici šestih razreda upoznali su djela slavnog španjolskog slikara Pabla Picassa (punim imenom Pablo Diego de Paula Juan Nepomuceno Maria de los Remedios Cipriano de la Santisima Trinidad Clito Ruiz y Picasso) i napravili svoje viđenje umjetničkog djela. Koristeći moć boje učenici su slikali krajolik vođeni kubističkim izrazom samoga slikara.

Pročitajte više
Protokol o kontroli ulaska i izlaska u školsku ustanovu

Protokol o kontroli ulaska i izlaska u školsku ustanovu

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih donijelo je 2. siječnja Protokol o kontroli ulaska i izlaska u školsku ustanovu s ciljem osiguravanja veće sigurnosti u školskim ustanovama, zaštite učenika i svih radnika u školskim ustanovama te prevencije mogućih situacija povećanog rizika.

Pročitajte više
Tribina “Čuju li me roditelji?”

Tribina “Čuju li me roditelji?”

Dragi roditelji, mentalne poteškoće pa i bolesti, sve su prisutnije među adolescentima. Ponekad je roditeljima teško prepoznati prve znakove tih poteškoća jer nemaju dovoljno informacija o njima, a ponekad i zato što ne žele priznati da bi se to moglo dogoditi njihovom djetetu. O važnosti ranog prepoznavanja mentalnih poteškoća kod djece, kao i otporima koje roditelji imaju prema toj temi govorit ćemo na tribini „Čuju li me roditelji?“.

Pročitajte više
Skip to content