Od čarobnjakovog učenika do stručnjaka: Oblikovna i usmjeravajuća snaga učitelja

Datum objave: 4. listopada 2024.
Objavio/la: Željka Šprljan Piskač

Povodom Svjetskog dana učitelja, 5. listopada, osvrnimo se na jednu od najpoznatijih pjesama slavnog njemačkog pjesnika Johanna Wolfganga von Goethea pod nazivom „Der Zauberlehrling“ („Čarobnjakov učenik“), napisanu 1797. godine.

Ova pjesma govori o mladom učeniku čarobnjaka koji, u želji da koristi znanje koje nije u potpunosti savladao, izaziva kaos. Učenik koristi čaroliju kako bi natjerao metlu da obavi zadatak nošenja vode, ali kada shvati da ne zna kako zaustaviti metlu, situacija izmiče kontroli. Na kraju dolazi učitelj (majstor) i vraća sve u red.

Pjesma tematizira snagu znanja, ali i snagu opasnosti kad učenik nije dovoljno obrazovan i pokušava preuzeti kontrolu nad stvarima bez potpunog razumijevanja. Uloga učitelja ovdje je ključna jer simbolizira autoritet i mudrost potrebnu za kontrolu moći.

 

Izvadak iz pjesme:

„Ach, da kommt der Meister!

Herr, die Not ist groß!

Die ich rief, die Geister

Werd’ ich nun nicht los.“

Prevedeno:

„Ah, evo majstora!

Gospodaru, nevolja je velika!

Duhove koje sam prizvao,

sad ih se ne mogu riješiti.“

 

Goethe, kao jedan od najvažnijih njemačkih književnika, ovim djelom ukazuje na složenu dinamiku između učenika i učitelja, te važnost strpljenja i učenja prije nego što se krene u primjenu naučenog.

 

Neka nam ovaj dan bude podsjetnik na važnost učiteljskog poziva i motivacija da zajedno nastavimo pružati kvalitetno obrazovanje, puneći umove i srca učenika znanjem i ljubavlju prema učenju!

Sretan Dan učitelja!

 

prof. Željka Šprljan Piskač

Pročitajte još

Školski projekt KULTURNA BAŠTINA EUROPE – ŠPANJOLSKA, ITALIJA I GRČKA

Školski projekt KULTURNA BAŠTINA EUROPE – ŠPANJOLSKA, ITALIJA I GRČKA

Na satovima likovne kulture učenici šestih razreda upoznali su djela slavnog španjolskog slikara Pabla Picassa (punim imenom Pablo Diego de Paula Juan Nepomuceno Maria de los Remedios Cipriano de la Santisima Trinidad Clito Ruiz y Picasso) i napravili svoje viđenje umjetničkog djela. Koristeći moć boje učenici su slikali krajolik vođeni kubističkim izrazom samoga slikara.

Pročitajte više
Protokol o kontroli ulaska i izlaska u školsku ustanovu

Protokol o kontroli ulaska i izlaska u školsku ustanovu

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih donijelo je 2. siječnja Protokol o kontroli ulaska i izlaska u školsku ustanovu s ciljem osiguravanja veće sigurnosti u školskim ustanovama, zaštite učenika i svih radnika u školskim ustanovama te prevencije mogućih situacija povećanog rizika.

Pročitajte više
Tribina “Čuju li me roditelji?”

Tribina “Čuju li me roditelji?”

Dragi roditelji, mentalne poteškoće pa i bolesti, sve su prisutnije među adolescentima. Ponekad je roditeljima teško prepoznati prve znakove tih poteškoća jer nemaju dovoljno informacija o njima, a ponekad i zato što ne žele priznati da bi se to moglo dogoditi njihovom djetetu. O važnosti ranog prepoznavanja mentalnih poteškoća kod djece, kao i otporima koje roditelji imaju prema toj temi govorit ćemo na tribini „Čuju li me roditelji?“.

Pročitajte više
Skip to content