Posjetom Goethe-Institutu 12. ožujka ostvarena je druga ovogodišnja jezična radionica na kojoj su sudjelovali učenici 7. razreda, polaznici 4. godine učenja izbornog njemačkog jezika.
Tema radionice bila je “Medijska pismenost”, a koja se temeljila na izložbi “Fakeless”. Vrlo bogati program radionice vodila je gospođa Martina Ćosić Vuglec, asistentica u knjižnici.
Izložba „Fakeless“ međunarodni je projekt kojeg su osmislili ukrajinski kolektiv „Kunsht“ i Goethe-Institut. Izložba ima za cilj podizanje svijesti o dezinformacijama, manipulaciji u medijima i utjecaju digitalnih tehnologija na svakodnevni život. Interaktivni digitalni izlošci potiču posjetitelje na aktivno promišljanje o medijskom sadržaju koji konzumiraju. Usmjerena je na široku publiku i potiče svjesnije snalaženje u medijskom prostoru. Izložba je predstavljena u četiri strukturirana segmenta koji sadrže tematski povezane igre i postere. Referirajući se na metaforu cijepljenja, svaki je segment oblikovan tako da jača obranu od lažnih informacija i u konačnici dovodi do područja koje nazivamo „imunim“.
Na radionici su razmatrani sljedeći pojmovi: pouzdani i nepouzdani izvora informacija, deepfake video, teorija zavjere, zlonamjerni programi, “bijela propaganda”, clickbait naslovi, dvostruka potvrda identiteta, informacijski “mjehurići”, phishing, sigurne lozinke i biometrijski podaci.
Na kraju radionice učenici su uz pomoć iPada i aplikacije “PicCollage” dizajnirali prigodne plakate koje su popratili poticajnim porukama.
U pratnji učenicima bile su učiteljice njemačkoga jezika, prof. Margita Bašić Kale i prof. Željka Šprljan Piskač.
Wir danken dem Goethe-Institut herzlich für diese wertvolle Gelegenheit zu unserer Weiterentwicklung!
prof. Željka Šprljan Piskač