Jezik, moda i ekologija

Datum objave: 10. lipnja 2025.
Objavio/la: Željka Šprljan Piskač

U srijedu, 4. lipnja 2025., učenici sedmog razreda izborne nastave njemačkog jezika sudjelovali su na jezičnoj radionici u organizaciji Goethe-Instituta u Zagrebu. Tema radionice bila je “Održivi razvoj”, s posebnim naglaskom na održivost u modnoj industriji tj. očuvanje odjeće – što podrazumijeva pravilno ophođenje prema tekstilu i razumijevanje oznaka na etiketama odjevnih predmeta.

Radionica je dio šireg obrazovnog programa Goethe-Instituta koji potiče razvoj ekološke svijesti kod mladih i njihovo aktivno sudjelovanje u društvu. Institut na svojim službenim stranicama ističe kako obrazovanje za održivost igra ključnu ulogu u pripremi učenika za izazove budućnosti, i upravo se ta ideja utjelovila u ovoj radionici.

U pratnji profesorica njemačkog jezika Margite Bašić Kale i Željke Šprljan Piskač, učenici su kroz interaktivne zadatke i vođene aktivnosti na njemačkom jeziku učili kako prepoznati i razumjeti simbole za održavanje odjeće, kako odgovorno birati odjevne predmete te zašto je važno produžiti vijek trajanja odjeći koju već imamo. Kroz analizu etiketa, znanje iz jezika dobilo je novu dimenziju – povezalo se s praksom svakodnevnog života i pitanjima globalne važnosti.

Učenici su na radionici izrađivali plakate, sudjelovali u diskusiji te na kraju predstavili vlastite ideje o tome kako svatko od nas može pridonijeti očuvanju okoliša kroz promišljene odluke o kupnji i održavanju odjeće.

Ova jezična radionica je primjer kako se kroz suvremenu nastavu stranog jezika mogu razvijati i građanske kompetencije, poticati kritičko razmišljanje i promicati održive vrijednosti.

Zahvaljujemo se našoj voditeljici Sari Baračić i Goethe-Institutu!

 

prof. Željka Šprljan Piskač

Pročitajte još

Hrvatski jezik i Likovna kultura: čari suradnje u projektu NMK

Hrvatski jezik i Likovna kultura: čari suradnje u projektu NMK

Sudjelovanje u projektu Naša mala knjižnica i rad na knjizi Ynari: djevojčica s pet pletenica, autora Ondjakija, bio je za nas i naše učenike više od čitateljskog zadatka. Postao je igra riječima, slikama i scenskim izrazom. Suradnjom smo stvorile kreativan prostor u kojem se književnost nije samo čitala – ona se živjela.

Pročitajte više
Šestaši u svijetu multimedije

Šestaši u svijetu multimedije

Učenici 6. razreda naše škole pokazali su tijekom svibnja, na nastavi informatike u okviru nastavne cjeline „Multimedija“, svoju kreativnost i digitalne vještine kroz izradu individualnih i grupnih videoprojekata. Teme su bile slobodne – od hobija i sporta do...

Pročitajte više
Skip to content