Europski dan jezika

Datum objave: 29. rujna 2024.
Objavio/la: Željka Šprljan Piskač

Povodom obilježavanja Europskog dana jezika, 26. rujna, učenici 8. razreda naše škole sudjelovali su, u okviru nastave njemačkog jezika, u istraživačkom projektu s ciljem promicanja jezične raznolikosti i svijesti o bogatstvu europskih jezika. Kroz istraživanje i grupni rad učenici su obrađivali tri zanimljive teme: Germanizmi u hrvatskom jeziku, Tuđice u njemačkom jeziku i Retoromanski jezik.

Vezano uz temu Germanizmi u hrvatskom jeziku, učenici su se bavili istraživanjem riječi njemačkog podrijetla koje su se kroz povijest ukorijenile u svakodnevnom govoru Hrvata. Ispitivali su podrijetlo riječi poput „špajza“, „ruksak“ i „deka“, te su doznali kako su povijesne okolnosti utjecale na razvoj jezika.

Tema Tuđice u njemačkom jeziku potaknula je učenike na raščlambu stranih riječi koje su tijekom povijesti postale dijelom njemačkog jezika. Posebno su se osvrnuli na riječi koje potječu iz francuskog, engleskog i talijanskog jezika, poput „Lektüre“, „Handy“ i „Torte“, te su razgovarali o modernim utjecajima globalizacije na jezik.

Treća grupa učenika istraživala je Retoromanski jezik, jedan od četiri službena jezika Švicarske, ali ujedno i jedan od najmanje poznatih romanskih jezika. Učenici su saznali kako se ovaj jezik razvijao i opstajao unatoč svom malom broju govornika. Također su istraživali njegovu važnost u kontekstu europske jezične raznolikosti.

Ovaj projekt omogućio je učenicima da na kreativan i istraživački način prodube svoje znanje o jezicima. Na kraju svojih prezentacija zaključili su koliko su jezici međusobno povezani i važni za razumijevanje naše zajedničke kulturne baštine.

Obilježavanje Europskog dana jezika u našoj školi još je jednom istaknulo važnost učenja i očuvanja jezika te važnost vrijednosti multikulturalizma i tolerancije.

Pročitajte još

Školski projekt KULTURNA BAŠTINA EUROPE – ŠPANJOLSKA, ITALIJA I GRČKA

Školski projekt KULTURNA BAŠTINA EUROPE – ŠPANJOLSKA, ITALIJA I GRČKA

Na satovima likovne kulture učenici šestih razreda upoznali su djela slavnog španjolskog slikara Pabla Picassa (punim imenom Pablo Diego de Paula Juan Nepomuceno Maria de los Remedios Cipriano de la Santisima Trinidad Clito Ruiz y Picasso) i napravili svoje viđenje umjetničkog djela. Koristeći moć boje učenici su slikali krajolik vođeni kubističkim izrazom samoga slikara.

Pročitajte više
Protokol o kontroli ulaska i izlaska u školsku ustanovu

Protokol o kontroli ulaska i izlaska u školsku ustanovu

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih donijelo je 2. siječnja Protokol o kontroli ulaska i izlaska u školsku ustanovu s ciljem osiguravanja veće sigurnosti u školskim ustanovama, zaštite učenika i svih radnika u školskim ustanovama te prevencije mogućih situacija povećanog rizika.

Pročitajte više
Skip to content