Povodom Europskog dana jezika, koji se od 2001. godine obilježava svakog 26. rujna, učenici 7. i 8. razreda naše škole uključili su se u niz zanimljivih aktivnosti u okviru nastave njemačkog jezika.
Učenici 8. razreda, koji pohađaju izvannastavnu aktivnost Deutsch Plus, bavili su se temom „Austrijski njemački jezik“ („Österreichisches Deutsch“). Poseban naglasak stavljen je na razlike u rječniku, izgovoru i svakodnevnom govoru između njemačkog jezika koji se govori u Njemačkoj i onoga koji je u uporabi u Austriji. Učenici su istraživali zanimljive izraze, uspoređivali značenja i naučili kako se, primjerice, „rajčica“ u Austriji kaže „Paradeiser“, a u Njemačkoj „Tomate“.
Ova tema posebno nam je važna budući da se tijekom ove školske godine planiraju dvije dvodnevne terenske nastave u Austriju, a upoznavanje s austrijskim varijetetom njemačkog jezika dodatno će obogatiti iskustvo učenika i olakšati im komunikaciju s lokalnim govornicima.
U okviru izborne nastave, osmaši su se bavili i njemačkim frazemima i složenim imenicama što je učenicima pomoglo razumjeti specifičnosti i logiku tvorbe riječi u njemačkom jeziku, ali i razvijati osjećaj za izraze prenesenog značenja koji su česti u svakodnevnoj komunikaciji. Također su se okušali u oblikovanju vlastitih frazema i složenica te tako razvijali svoju jezičnu maštu.
Učenici 7. razreda vodili su zanimljiv intervju s jednim od učitelja naše škole na temu “Višejezičnost u mom okruženju”. Cilj intervjua bio je osvijestiti važnost poznavanja više jezika u današnjem svijetu, ali i prepoznati kako se različiti jezici i kulture susreću upravo u našoj školi i lokalnoj zajednici.
Učenici su samostalno osmislili pitanja, vodili razgovor na hrvatskom i njemačkom jeziku te intervju uredili i preveli. Intervju ćemo uskoro i objaviti na mrežnoj stranici škole prilikom predstavljanja Erasmus+ studentice iz Njemačke koja će narednih mjesec dana boraviti u našoj školi.
Ovogodišnje obilježavanje Europskog dana jezika u našoj školi bilo je ne samo edukativno, već i vrlo poticajno za učenike. Kroz različite aktivnosti, učenici su pokazali znatiželju i otvorenost prema učenju stranih jezika, razumijevanju različitih kultura i razvijanju svojih komunikacijskih vještina.
Zahvaljujem svim učenicima koji su svojim dodatnim radom pridonijeli slavljenju jezičnog i kulturnog bogatstva Europe te ovom prigodom promicali važnost cjeloživotnog učenja stranih jezika. Veselimo se svi zajedno daljnjim aktivnostima i spoznajama koje će nam donijeti ova školska godina – u učionici, ali i izvan nje.
prof. Željka Šprljan Piskač