Upravljamo kvalitetom zraka u učionici BIO/KEM/PRI – Svjetski dan zdravlja 7. travnja

Datum objave: 6. travnja 2025.
Objavio/la: Bojana Trivanović

Senzor kvalitete zraka i aplikacija Aero e – škole omogućuju nam praćenje i učinkovito upravljanje preporučenim vrijednostima ugljikovog dioksida (ispod 1000 ppm), vlažnosti zraka (40-60%) i  temperature (C) u učionici biologije, kemije i prirode.

Tijekom  praćenja promjena na senzoru i istraživanja zabilježenih mjerenja, grafova i preporuke u aplikaciji, zaključili smo da je najveći problem u učionici u ožujku 2025. povišena koncentracija ugljikovog dioksida (max1288 ppm), a potom smanjena vlažnost zraka (min 37% ).

Zanimljivo je da na  preporuke o postupanju i vraćanju mjerenih parametara u preporučene granice utječe i kvaliteta vanjskog zraka (dobra, umjerena, loša) te su preporuke tijekom deset ponavljanja bile -prozračivanje: otvaranjem prozora (7/10); uključivanjem ovlaživača zraka (2/10); uključivanjem ventilacije (1/10).

Analitika za period 2024.- 2025. preporučuje otvaranje prozora i postavljanja biljaka kao učinkovitih načina smanjenja najvećeg problema – koncentracije ugljikovog dioksida.

U znanstvenim istraživanjima navedeno je da učenici postižu bolje rezultate u učionicama u kojima je bolja ventilacija i niža temperatura, kao i da je manje hroptanja bez obzira na astmu.

Pročitajte odgovore učenika petih, šestih, sedmih i osmih razreda na zadatak iz Prirode, Biologije i Kemije:

Istraži kako nam uređaji senzor za kvalitetu zraka i aplikacija Aero -e škole mogu olakšati svakodnevne životne navike i poboljšati kvalitetu života u školi:

„ Senzor za praćenje kvalitete zraka nam pomaže tako što kružići na njemu mijenjaju boju i pokazuju nam kakav je zrak u učionici dobar za zdravlje. Kada je oznaka crvena znači da je zagušljivo i trebamo otvoriti prozor, a kada je bijela znači da je dovoljno kisika i možemo bolje razmišljati.“

„ Pomaže nam kvalitetnije disati zbog kvalitete zraka. Pomaže nam u otpornosti na bolesti. Pluća su nam time zdravija i udišemo čišći zrak. Skraćuje nam vrijeme reakcije – točno znamo kada otvoriti i zatvoriti prozore, čim pocrveni i zasvira možemo reagirati.“

„….tako možemo vidjeti ako je u učionici previše ugljikovog dioksida koji nam može ometati funkciju mozga jer se ugljikov dioksid lijepi na krv i ometa proces staničnog disanja, a staničnim disanjem nam stanice rade i dobivaju energiju. Isto, kad je manja vlažnost zraka, virusi se lakše prenose zrakom.“

„…ako je zrak presuh tada se brže prenose virusi zrakom i šire kapljične infekcije, više se izostaje s nastave“

„…ako ima previše ugljikova dioksida u zraku kao posljedica toga može biti lošija obrada informacija, slabija usmjerenost na rješavanje zadataka, tjeskoba….“

„ ….ovo utječe pozitivno….tako po zimi možemo štedjeti grijanja i struju da pretjerano ne otvaramo prozore, a možemo poboljšati zdravlje u učionici.“

„…sadnja biljaka i otvaranje prozora očišćuju zrak.“

„..taj senzor je potreban svugdje kako bi znali koliko ugljikovog dioksida ima u prostoriji i kolika je temperatura i vlažnost zraka kada su nam suha usta….“

„…mislim da ovo utječe na kvalitetu života učenika u razredu jer se zna i brzo se može reagirati ako nešto treba promijeniti….“

„ Testira kvalitetu zraka da se vidi je li povoljno boraviti u trenutačnoj prostoriji.“

„…ja imam astmu, ovo je dobro za mene….“

„…na aplikaciji se vidi da se brže promijenila boja točkice u zelenu kada vani puše vjetar, a to znači da se provjetrio razred i da možemo zatvoriti prozor.“

„..potreban nam je za reguliranje temperature zraka jer višak nepotrebne topline uzrokuje štetu na našem tijelu i samom razumu.“

„…po njegovim statistikama možemo vidjeti da li nam u prostoru treba svježi zrak. Svježi zrak je jako dobar za nas jer u svježem zraku virusi i bakterije se prenose sporije i lakše možemo disati svježi zrak. Kada smo u školi u maloj učionici teže je disati pa ovaj uređaj može pomoći.“

„…na kraju mislim da je uređaj kao i sama aplikacija vrlo koristan i pomaže nam u sprječavanju bolesti i zaštiti.“

„…svi bi trebali imati takav uređaj…pomoću njega istražujemo, učimo, brinemo o zdravlju i mijenjamo navike, pomaže našim životima.“

Više o projektu Aero e- škole pročitajte na poveznici CARNET-ovim sustavom do kvalitetnijeg zraka u učionicama – Portal za škole

Projekt osmislile i na nastavi provele: Marina Petrin Horvatić, prof., Jelena Samac, prof., Božica Horvatić, studentica biologije i kemije

Pročitajte još

Likovni natječaj Kralj Tomislav

Likovni natječaj Kralj Tomislav

Na državnom likovnom natječaju Kralj Tomislav kojeg je organizirala Osnovna škola kralja Tomislava, pod mentorstvom učiteljice likovne kulture Gabrijele Dominović, učenica 8. a odjela Lucija Viktorija Matančević osvojila je 1. mjesto u kategoriji učenika od 5. do 8. razreda.

Pročitajte više
Hrvatski jezik i Likovna kultura: čari suradnje u projektu NMK

Hrvatski jezik i Likovna kultura: čari suradnje u projektu NMK

Sudjelovanje u projektu Naša mala knjižnica i rad na knjizi Ynari: djevojčica s pet pletenica, autora Ondjakija, bio je za nas i naše učenike više od čitateljskog zadatka. Postao je igra riječima, slikama i scenskim izrazom. Suradnjom smo stvorile kreativan prostor u kojem se književnost nije samo čitala – ona se živjela.

Pročitajte više
Skip to content